in ,

Vincenzo Grillo: Interview with the Italian fashion photographer

Vincenzo Grillo
Vincenzo Grillo

 

I first noticed Vincenzo on a Fendi business jet from Paris to Rome, where we would enjoy what could be easily considered the best fashion show of all times (click here to know more). I finally met him and we had a chat at Pasticceria Marchesi in Milan.

Vincenzo, can you tell us something about yourself?

Well, I was born in Vibo Valentia 31 years ago, into a family of photographers – both my father and my older brother were photographers themselves, so it’s easy to see how and why I fell in love with this art. When I was 21 I moved to Milan to pursue a career in the field, joining my brother who had already begun a collaboration with a photographers agency. I still work with them, covering the various fashion weeks that take place everywhere in the world. Particularly, I like Street Style and I work for fashion houses’ adv campaigns.

vincenzo5

Which fashion houses?

Fendi, Versace, Pinko, Liu-jo, Patrizia Pepe, Furla…

Continue reading clicking the button Next >

Scritto da Vincenzo Girasoli

Una vita ad immaginare e costruire un futuro che non è mai stato così chiaro e limpido. Fatto di emozioni inesauribili alla vista dei colori che questo mio Paese sa ogni giorno regalarmi. Ho viaggiato, senza mai stancarmi, per poi fermarmi dinanzi al blu del mio Mediterraneo. Lì capire che qualcosa di grande e profondo, intenso e meraviglioso, stava accadendomi; e che non mi sarei mai più fermato. Tuffandomi in quel mare sapevo che non avrei più potuto tornare indietro. Al contempo sapevo che i brividi che mi percorrevano sarebbero stati i vostri. E che insieme avremmo corso sempre più veloce verso qualcosa di puro, autentico, genuino, felice. Qualcosa che con orgoglio chiamo Idressitalian.

Tuscany Leather

Tuscany Leather – Intervista al fondatore Francesco Altavilla

Golden Globes 2017: Le celebrità che hanno vestito italiano